Nexes - Innovació, emprenedors i empreses

AVUI: Intervals de nuvolositat 21ºC|12ºC
Facebook Twitter Instagram Youtube

BUTLLETÍ

SUBSCRIU-TE AL BUTLLETÍ ELECTRÒNIC

Dona't d'alta facilitant-nos el teu correu electrònic i puntualment rebràs el butlletí d'activitats i  les notícies més destacades 

Pàgines
AMANDA FIGUERAS.- VISIRIUS

1.- QUÈ RESSALTARIES DE LA JORNADA D’INTRODUCCIÓ? EL FET D’ANAR A LA CAVA RECAREDO?

M'agrada les ganes de Nexes de fer entendre que Innovació no només està en la tecnologia. Aquestes ganes de mostrar que Innovar pot fer-ho tothom, i això s’aplica a Recaredo (una cava que malgrat és una empresa de tota la vida, no s’ha deixat portar per la forma de fer de cada època, sinó que ha estat alerta de les novetats i les ha sabut aplicar). Entendre que el missatge no és Innovar en tots els processos, sinó fer-ho millor que ahir, i a vegades això significa veure i examinar com es feia abans d’ahir, per agafar el millor i aplicar el coneixement d’avui. Per exemple a Recaredo ens van ensenyar que ells continuen donant la volta a les ampolles a mà, perquè utilitzar robots que ho poden fer mecànicament els ha demostrat que no acaba de donar el resultat final que ells persegueixen. Per tant aquesta manera de fer-ho a mà suposa per la cava un valor afegit que aporten al seu producte.

Et fa pensar i reflexionar que Innovar és una manera de pensar, una voluntat de millorar, i no sempre innovar ha de passar per la tecnologia, però si que sempre ha de passar pel pensament.

 

2.- LA PART DE FORMACIÓ A L’EMPRESA; LA VAS TROBAR INSPIRACIONAL? ET VAN SORGIR IDEES PER APLICAR AL TEU PROPI NEGOCI?

Jo em dedico a la investigació de mercat. La meva experiència em deia que les petites i mitjanes empreses avui dia necessiten els serveis d'una consultoria que les ajudi a entendre el mercat, d’uns honoraris adaptats, i sobretot un tipus de contacte colze a colze  amb el client final. No només oferir un informe i ja està, sinó fer pedagogia sobre com poden d’aplicar aquell informe. Sempre he tingut un bagatge de macro tendències, de treballar amb grans empreses.

I durant aquesta segona sessió vaig fer l’esforç d’analitzar tota la meva experiència, com es pot aplicar a entorn de micro pimes, que són amb les que treballo i dedico el meu projecte. És a dir, com una petita empresa pot aplicar això que m’estan explicant.

 

3.- QUÈ ET VA SEMBLAR LA MOSTRA DE TÈCNIQUES COM EL DESING THINKING?

Per mi no va ser un descobriment, perquè porto 20 anys en aquest sector i per tant són ja anys d’experiència; però sí que em va servir com a exercici per pensar en la meva empresa, en el meu negoci i com a aplicar-ho al portafoli. Per exemple, el customer journey mai l'havia aplicat abans sobre mi mateixa, només sobre els clients dels meus clients; aquesta formació m’ha servit com si fos una teràpia per reflexionar sobre el meu propi model de negoci, sobre mi i la meva empresa. 

 

4.- COM ET VA AJUDAR LA TUTORIA PERSONALITZADA?

El coach empresarial em va servir moltíssim. És un servei del que les PIMES no poden gaudir així com així i és molt d’agrair. Hi ha una implicació per part de la mentora, de realitzar una escolta activa del que està passant a la teva empresa i d’una implicació excepcional. Ha servit de tant, que al final tens la sensació que són  poques hores.

 

5.- QUINA HA ESTAT LA TEVA CONCLUSIÓ FINAL DE TOT EL PROGRAMA?

Primer de tot cal adonar-te de que has de sortir del teu dia a dia per pensar en tu mateix, en el teu propi model de negoci i els serveis que ofereixes, sobre això no podem pensar quan estem “al barro”, quan estem amb la feina quotidiana. I sortir d’aquesta quotidianitat per reflexionar ho aconsellaria a tothom, que surti de la seva oficina, que surti del seu entorn per reflexionar d'una manera diferent".

 

6.- ACONSELLARIES REALITZAR AQUEST PROGRAMA A ALTRES PROFESSIONALS? PERQUÈ?

I tant que l’aconsellaria. Te n’adones que cal crear relacions amb les persones que et trobes i amb les que pots cooperar. És la intenció real de fer networking i la possibilitat que des de Nexes s’oferia per a que això és donés. Per exemple, una idea que em va semblar fantàstica és que a cada jornada Nexes t’oferia un llistat amb el nom i l’empresa dels participants, i ens n'anavem a dinar tots junts. La informació i les relacions són iniciatives molt importants.

D’altra banda vull donar les gràcies a tot l’equip de Nexes perquè són unes grandíssimes professionals. Cuiden tots els detalls i fan un seguiment per a que allò que ofereixen sigui útil per a les empreses. I això a priori sembla una obvietat, però no és fàcil i des de promoció econòmica és excepcional que allò que ofereixen sigui útil, que serveixi, que t'ajudi.


NOM: Visirius
SECTOR: Consultoria de Business Intelligence
WEB: http://visirius.com
Contacte:  e-mail:  info@visirius.com
Tel. (+34) 626 19 57 59

© Nexes
Doctor Barraquer, núm.3-5. 08770 Sant Sadurní d’Anoia
Tel: +34 931 185 195
c/e Àrea Empresa i Emprenedors: promeco@santsadurni.cat
c/e Àrea Ocupació: socupacio@santsadurni.cat
Atenció al públic: MATINS (de dilluns a divendres de 9 a 13.30 h) | TARDES (dimecres i dijous de 15 a 18 h)