Ràdio Sant Sadurní
Des del 2007 el cava ha crescut 20 milions d´ampolles i consolida la seva presència a més de 130 països. Bèlgica, primer mercat exterior

.Un any més, cal destacar la continuada millora a l’exportació gràcies a la bona evolució dels països tercers que, amb un creixement de 4 milions d’ampolles, absorbeix la caiguda del mercat europeu (2 milions) i del mercat interior (700.000 ampolles).

En l’última dècada, el conjunt dels principals països augmenta 24,5 milions d’ampolles (21,8%). Destaquen els creixements de Bèlgica, França, Japó, EEUU, Països Baixos, Suècia i Finlàndia. No obstant això, decreixen els mercats d’Alemanya (-30,7%), Regne Unit (-18%) i Suïssa (-16,3%).

CAVA PREMIUM

El segment Premium, el 2016, creix un 0,66% arribant als 29,5 milions d’ampolles que representen un 12% del total de les vendes. Cal ressaltar la magnífica penetració del Cava Premium a Dinamarca (40,5%), Alemanya (31%), Suècia (33,5%), Bèlgica (15,4%) i el Japó (12%). Aquest bon comportament confirma l’estratègia impulsada des de la DO Cava per a millorar el volum d’expedicions i el seu posicionament a nivell mundial que, sens dubte, són necessaris pels objectius que el sector del Cava pretén aconseguir. Pere Bonet destaca que “La internacionalització i la major penetració del Cava Premium són vitals per a la consolidació de la marca Cava“.

El Cava tradicional augmenta un 0,4% el 2016 situant el volum total en 215.600.000 d’ampolles (88%). La seva evolució és idèntica tant en mercat interior com exterior amb un creixement del 0,39%. Una dada interessant és l’increment de les criances mitjanes del Cava tradicional que, al 2016, van superar els 13,6 mesos.

També en 2016 el Cava rosat experimenta novament un increment confirmat la tendència positiva fruit de la bona acceptació entre joves i nous consumidors. Assoleix la xifra de 21,5 milions d’ampolles que suposa el 8,7% del total.

Finalment, ressenyar que, en 2016, s’ha comptabilitzat de manera diferenciada el segment de Cava ecològic que supera els 4 milions d’ampolles gràcies a l’aposta de les empreses per la producció ecològica en totes les seves versions.

2016, un any de consolidació en un entorn difícil que constata la solidesa del sector, la seva aposta per la internacionalització i la promoció dels caves Premium.

Nota de premsa DO CAVA

PUBLICAT EL 30.03.2017