Publicació 03.02.2017
Podeu adreçar-vos al Servei municipal d'Habitatge, que es troba al c/Sant Antoni, 21 baixos
Servei d'habitatge
Podeu adreçar-vos al Servei municipal d'Habitatge, que es troba al c/Sant Antoni, 21 baixos, o trucant al 938910325, els dilluns, dimarts, dijous i divendres d'11 a 14 hores

El Servei Municipal d´Habitatge de l´Ajuntament de Sant Sadurní informa a totes aquelles persones que estiguin o creguin que poden estar afectades per clàusules sòl hipotecàries, poden adreçar-se al servei per tal de rebre assessorament i suport en la seva reclamació davant les entitats financeres.

Prèviament caldrà sol·licitar hora. El Servei municipal d´Habitatge es troba al carrer Sant Antoni, 21 baixos, els dilluns, dimarts, dijous i divendres d'11 a 14 hores, o bé trucant al 9389810325 ext 5013. Caldrà aportar una còpia de l´escriptura de la hipoteca i el DNI original. Les visites es gestionaran mitjançant el Servei d´Intermediació del Deute Hipotecari i el Servei d´Orientació Jurídica.

L´assessorament en clàusules sòl està relacionat amb una sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea que ha determinat la retroactivitat de la devolució d´aquestes clàusules i també amb la confusió que ha generat entre les persones afectades el Real Decreto-ley 1/2017, de 20 de enero, de medidas urgentes de protección de consumidores en materia de cláusulas suelo, aprovat pel Consell de Ministres.

Consells per als afectats

L'Agència Catalana de Consum assenyala que els afectats per les clàusules sòl declarades abusives, tenen dret a que els retornin els diners pagats de més en concepte d'interessos, des del moment de la signatura de la hipoteca.

Per tal que es procedeixi a la devolució de la diferència entre el tipus d'interès pactat i el realment cobrat per raó de l'aplicació de la clàusula sòl, cal que hi hagi una sentència ferma que determini la manca de transparència, i per tant, l'abusivitat de la clàusula.

Per saber si la clàusula té sentència que la declara abusiva, el consumidor s´ha d'adreçar a la seva entitat financera i/o demanar assessorament a una organització de persones consumidores.

Els consumidors que disposin de sentència poden exigir el pagament a l´entitat financera.

Els consumidors que no disposen de sentència poden:

  • Fer una demanda civil -amb caràcter individual o col·lectiu- i sol·licitar l'aplicació retroactiva. O bé adreçar-se a una organització de persones consumidores o als Serveis municipals d´Habitatge.
  • Anar a un procediment extrajudicial de resolució de conflictes, que és voluntari per a les entitats i els consumidors. L'Agència Catalana del Consum contactarà amb el sector bancari i en cas que l'entitat accepti aquestes vies ho comunicarà oportunament.