Ràdio Sant Sadurní

AVUI: Ennuvolat amb pluja escasa 17ºC|8ºC
Facebook Twitter Instagram Youtube

BUTLLETÍ

SUBSCRIU-TE AL BUTLLETÍ ELECTRÒNIC

Dona't d'alta facilitant-nos el teu correu electrònic i setmanalment rebràs l'agenda d'activitats i les notícies més destacades de la setmana

Notícies
presentació estudi pisos
Presentació de l'informe d'habitatges amb indicis de desocupació
Permetrà iniciar un procediment d'inspecció per detectar pisos buits i fomentar el lloguer assequible

Divendres es va presentar a la sala de plens de l'Ajuntament l'Informe d'habitatges amb indicis de desocupació a Sant Sadurní d'Anoia, realitzat per la Diputació de Barcelona. L'estudi servirà per començar a treballar en l'aplicació de l'ordenança aprovada fa un mes amb l'objectiu de fomentar el lloguer assequible, detectant pisos buits que puguin sortir al mercat, davant la necessitat d'habitatge de lloguer que hi ha al municipi.

A l'acte hi van prendre part el Diputat delegat d'Habitatge, Josep Ramon Mut; l'alcaldessa de l'Ajuntament, Maria Rosell, el regidor d'Habitatge, Xavi Rojo i una gran representació de regidors del consistori; el tècnic d'Habitatge de Diputació Albert Terrones; i la cap d'oficina de gestió i promoció de l'habitatge, Roser Plandiura, juntament amb altres tècnics de l'Ajuntament i de la Diputació.

El Diputat Josep Ramon Mut va elogiar el fet que a la presentació hi prenguessin part polítics dels diversos partits que conformen el consistori, fet que va qualificar com a senyal d' implicació en un tema tan sensible com l'habitatge i va remarcar que l'estudi que es lliurava és un primer pas per establir una política per a la detecció d'habitatges buits: "Els pisos buits són una problemàtica però també una oportunitat per tenir lloguers assequibles. Hem pogut comprovar que al 66% dels municipis de més de 10.000 habitants els preocupa el tema de l'habitatge. D'aquests un 70% ha realitzat actuacions i ha volgut saber si són de grans tenidors. I només un 18% ha aconseguit obtenir aquests pisos dels grans tenidors. El repte és important. Però en el cas de Sant Sadurní es fa palesa la voluntat de solucionar el problema".

El tècnic d'habitatge de la Diputació de Barcelona, Albert Terrones, va explicar les dificultats que ha comportat fer l'estudi, atès que el primer obstacle ja és definir què és un pis buit. Terrones va explicar que, més que posar l'accent en les dades, "el que es vol és facilitar una eina de gestió que permeti a l'Ajuntament recollir i tractar aquestes dades. S'ha treballat explotant indicadors diversos (padró municipal d'habitants, dades sobre el consum d'aigua, liquidacions d'impost d'increment de valor de terrenys de naturalesa urbana o dades sobre els habitatges buits de l'Agència d'habitatges de Catalunya) però sobretot fent un important esforç per interpretar aquestes dades. Perquè cap d'aquestes dades per si soles proporciona informació exacta sobre els habitatges. Es tracta, per tant, d'un llistat d'indicis, un primer pas per començar a treballar".

A Sant Sant Sadurní la Generalitat té registrats 80 pisos inequívocament buits de grans tenidors, que els mateixos bancs han ratificat i s'ha detectat 209 habitatges sense empadronament i amb consums d'aigua anormalment baixos, que és un dels principals indicadors de desocupació, d'entre els 5.885 habitatges que consten al padró de 2016. Ara caldrà verificar, per mitjà de la inspecció, quants són realment buits i, si és el cas, se'ls aplicarà una taxa de 450 euros i el 50% i un recàrrec a l'IBI del 50%: "Engengarem un procediment d'inspecció a partir de l'ordenança que ho regula. Hem de verificar i qualificar un pis com a buit. Es tracta d'una feina de qualificació. Començarem a partir del gener amb els pisos de grans tenidors" va explicar el regidor d'Habitatge, Xavi Rojo "S'està treballant en la regulació de les sancions però és un tema complex perquè no hi ha gaires models a seguir, es preveu que es pugui tenir a partir del gener. Hem de fer una ordenança ben feta, garantista, perquè no fem un pas endavant i després l'haguem de fer enrere"

Servei d'Habitatge a Sant Sadurní

L'alcaldessa de Sant Sadurní, Maria Rosell, va explicar la feina feta des que es va crear la regidoria d'habitatge l'any 2014 i va manifestar la voluntat de l'Ajuntament de continuar treballant pels drets de la ciutadania i de les persones necessitades, juntament amb el servei d'Acció Social. El regidor Xavi Rojo va concretar els serveis que actualment es poden oferir des d'Habitatge, en coordinació amb el Consell Comarcal,i va explicar les demandes que s'han fet des de l'Ajuntament per poder disposar d'un servei propi en aquest àmbit. 

Rojo va destacar com a pilars bàsics del servei el treball d'informació i assessorament al ciutadà i el de foment de l'habitatge de lloguer: "Ens feia falta treballar en dos eixos: regular-ho a nivell d'ordenança i de taxa, que ja s'ha fet i es va aprovar fa un mes; i detectar els habitatges amb indicis de ser buits, que és la tasca de filtratge que ha dut a terme la Diputació. Ara la feina serà nostra d'anar rascant aquesta informació, que ha estat difícil d'obtenir, per la qual cosa agraeixo sincerament la tasca de la Diputació".

Abans de finalitzar l'acte el Diputat ha signat el llibre d'honor de l'Ajuntament i va rebre un present a mans de l'alcaldessa.

Més imatges de l'acte al Flickr de l'Ajuntament
PUBLICAT EL 18.11.2016
COMPARTIR
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic