Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia

Cerca al web
 ESP | ENG | FRA
Ennuvolat amb pluja escasa20ºC-4ºC
Segueix-nos al Facebook Segueix-nos al Youtube Segueix-nos al Twitter Segueix-nos a Instagram
Calendari Obrir/tancar filtre
AnteriorsMAIGSeguents
DLDTDCDJDVDSDG
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
AnteriorsJUNYSeguents
DLDTDCDJDVDSDG
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
AnteriorsJULIOL
DLDTDCDJDVDSDG
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Triar per tipus d'acte Obrir/tancar filtre
Tipus d'actes
Triar per àrees Obrir/tancar filtre
Àrees
Anar a una data Obrir/tancar filtre
Data



Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònicAfegir l'acte al vostre calendari
Divendres
9
octubre
2015
Presentació del segell del ferrocarril Tarragona-Martorell
Lloc: CIC Fassina – Centre d'Interpretació del Cava
Hora: 19 h

Divendres 9 d´octubre entra en circulació per a tot l´estat el segell que commemora els 150 anys de la línia de Ferrocarril Tarragona-Martorell (1865-2015), emès per la “Fábrica Nacional de Moneda y Timbre (FNMT)”. I aquest mateix dia el segell es presentarà a La Fassina de Can Guineu de Sant Sadurní d'Anoia, en un acte que comptarà amb la presència de l'alcaldessa de Sant Sadurní, Maria Rosell, i del subdirector general de filatèlia Modesto Fraguas, així de presidents i directius d´entitats i federacions filatèliques de Catalunya.

Amb un valor facial 0´90 euros, les característiques d´aquest segell el fan d´ús per a correu internacional a Europa en cartes normalitzades de fins a 20 grams. En l´acte de presentació també es posaran en circulació els anomenats sobres de primer dia del segell, amb l´encuny corresponent. La imatge que s´hi reprodueix correspon a la locomotora “Martorell”, la més antiga de les quatre que l´any 1853 van ser adquirides a Anglaterra i que van circular per la línia durant més d'un segle, a mans de diverses companyies i que ara es conserva al Museu del Ferrocarril de Catalunya, a Vilanova i la Geltrú.

Tal i com es recull en el llibre editat amb motiu dels 150 anys de la línia de ferrocarril Tarragona- Martorell, aquesta locomotora tenia inicialment -abans de la seva modificació als tallers del Clot de Barcelona per a transformar-la en locomotora- tènder- un pes en buit de més de 26.000 kg i una velocitat màxima de 60 Km/h.

Més informació al seu web: http://www.150ftm.cat/

Segell ferrocarril

Pujar al principi de la pàgina